نامه معاون شهردار ورامین برای جلوگیری از احداث مترو تهران- ورامین + سند

مترو ورامین- تهران پروژه ملی است که به دلایل مختلف روند احداث آن متوقف شده است که اسناد نشان از آن دارد که شهرداری و شورای شهر ورامین یکی از دلایل اصلی توقف آن هستند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما: پروژه مترو از بزرگترین پروژه های منطقه ورامین می باشد که مدتی است […]

مترو ورامین- تهران پروژه ملی است که به دلایل مختلف روند احداث آن متوقف شده است که اسناد نشان از آن دارد که شهرداری و شورای شهر ورامین یکی از دلایل اصلی توقف آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما: پروژه مترو از بزرگترین پروژه های منطقه ورامین می باشد که مدتی است به بهانه های مختلف از احداث آن جلوگیری شده است و در بین عموم مردم نیز شایعه شده است که قطار شهری(مترو) به قطار بین شهری تبدیل شده است.

یک از مسئولین شهرستانی که پیگیری های بسیار زیادی به همراه فرماندار برای احداث مترو شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا کرده است نماینده این شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی بوده است که اسناد مختلفی نیز در این راستا در اختیار مسئولین و اصحاب رسانه می باشد.

دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا و همچنین رئیس مجمع نمایندگان شهرستان های استان تهران در خطبه نماز جمعه ۱۲/۴/۹۴ شهرستان ورامین اعلام کرد که توقف احداث پروژه مترو در منطقه به دلیل مشکلات و کارشکنی در شهرداری و شورای شهر ورامین بوده است که این صحبت نماینده منطقه ورامین باعث برانگیخته شدن تعدادی از اعضای شورای شهر ورامین شد.

سید رضا احمدی رئیس جدید شورای شهر ورامین طی یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که این صحبت های نماینده شهرستان با انگیزه انتخاباتی به جهت نزدیکی به انتخابات مجلس می باشد.

از سوی دیگر معاون اداری مالی فرماندار طی روزهای گذشته در جلسه علنی شورای شهر ورامین حاضر شده و از اعضای شورا درخواست کرد که اجازه ادامه کار پیمانکاران مترو را بدهد که این خود نشان از صحت صحبت های نماینده ورامین می باشد.

اما از سوی دیگر هنوز تعدادی از اعضای شورای شهر سعی در این دارند که به عموم مردم القاء کنند که جلوگیری از احداث قطار شهری(مترو) به دلیل مخالفت دولت با نماینده شهرستان است و ارتباطی با شورای شهر ورامین ندارد در صورتی که اسناد موجود نشان دهنده آن است که یکی از عوامل اصلی جلوگیری از احداث این پروژه ملی منطقه مخالفت اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری ورامین است.

یکی از این اسناد نامه معاون اداری مالی شهردار ورامین به شرکت مترو تهران می باشد که در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر ملکی

مجری محترم خطوط سریع السیر و اصال به شهرکت های اقماری تهران بزرگ(مترو)

سلام علیکم

احتراماً پیرو نامه های شماره۱۶۴۵۶ مورخ ۱۲/۱۲/۹۳ و ۳۹۳۲ مورخ ۱۱/۳/۹۳ و پیگیری های مکرر در خصوص مطالعات مشاور طرح متروی تهران- ورامین و نقشه های تهیه شده مسیر و همچنین پل تقاطع امام رضا(ع) و ارسال به این شهرداری متاسفانه تا کنون اقدامی صورت نگرفته. لذا خواهشمند است دستور فرمایید تا ارسال نقشه های موصوف و بررسی با طرح تفصیلی شهر از شروع عملیات عمرانی در تقاطع غیر هم سطح امام رضا(ع) خودداری گردد.

 

اما از سوی دیگر جعفر اردستانی عضور شورای شهر ورامین طی مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما در خصوص اعتراضات شهرداری و شورای شهر به نقشه پل امام رضا(ع) نیز گفت: این اعتراضات در خصوص ورودی میدان قطب الدین رازی و رمپ راستگرد به بلوار رسالت است که شرکت مترو هنوز فعالیتی را انجام نداده است.

اردستانی افزود: در این زمینه باید اعلام کنیم که تنها به پنجاه درصد وظایف خود جامه عمل پوشانده ایم و آن نیز این بوده است که باید نسبت به قسمتی از پروژه که بر خلاف منافع شهرمان است اعتراض کنیم که این کار را نیز انجام داده ایم.

عضو شورای شهر ورامین ادامه داد: پنجاه درصد دیگر این پروژه این است که برای رفع این مشکلات و اجرایی شدن این پروژه پیگیری کنیم که در این قسمت قصور داریم زیرا پیگیر رفع مشکلات توسط مجریان نبوده ایم که چرا طرحی که به نفع مردم است را اصلاح و اجرا نمی کنید.

اردستانی ادامه داد: شهرداری ورامین امروز مدعی است که از زمان شروع طرح و احداث پل امام رضا(ع)، شهرداری ورامین در جریان نبوده است که این گفته را تایید نمی کنم زیرا نمی شود که پروژه عمرانی در شهر آغاز شود ولی شهرداری در جریان نباشد.

عضو شورای شهر ورامین خاطر نشان کرد: اینکه شرکتی دستگاه های عمرانی مانند لودر و خودروهای سنگین دیگر را وارد منطقه اجرای طرح کنند، قسمتی از مسیر عبوری را مسدود کنند ولی شهرداری در جریان این پروژه نباشد درست نیست زیرا حتماً از قبل هماهنگ شده بوده است.

وی اظهار کرد: هر کسی که در زمان شروع فعالیت های پروژه در شهر ورامین مسئول بوده است اگر مطلع بوده است حتماً نقشه ها را دیده و آنها را قبول کرده است که در این شرایط حرفی باقی نمی ماند، ولی اگر تایید نکرده است که این پل احداث شود چرا اجازه مسدود کردن مسیر و تخریب بلوار را داده است و جای سوزن بان قطار را تغییر دهند.

شهرداری ورامین

حال با توجه این اسناد و صحبت های مورد تایید عموم مردم باید باید قضاوت کنند که چه فرد یا گروهی در واقع به نفع آنها فعالیت می کنند و اینکه مسئولین مربوطه نیز هر چه سریعتر با خاطیان برخوردهای لازم را صورت داده و روند اجرای طرح را تصریح کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *