پافشاری شهرداری برای اجرای طرح ترافیک موجب شیوع کرونا در تهران می شود/ ستاد مقابله‌ باکرونا استفاده از ماسک را اجباری کند

عضو شورای شهر تهران گفت: در شرایط کنونی اگر بخواهند روی طرح ترافیک پافشاری کنند می تواند موجب شلوغی حمل و نقل عمومی و شیوع کرونا در تهران شود. باید شهرداری از درآمد حداقلی طرح ترافیک صرف نظر کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ورامین ما؛ محمدعلیخانی عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به میزان خسارت وارد شده به شهرداری تهران در ایام مقابله با کرونا، اظهار کرد: براساس گزارشات اعلام شده ویروس کرونا ۲۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران خسارت مستقیم وارد کرده است.

وی ادامه داد: کرونا درآمدهای بالقوه شهرداری تهران مانند عوارض ساخت و ساز، کسب و کار، طرح ترافیک، پارک حاشیه ای، بلیط مترو و اتوبوس را به شدت کاهش داده و براساس پیش بینی ها درآمدهای شهرداری محقق نشده و علاوه بر محقق نشدن درآمدها هزینه هایی نیز به هزینه کردهای شهرداری تحمیل شده است.

درآمد شهرداری تهران به شدت کاهش یافته است

علیخانی ادامه داد: ۱۵۰۰ واگن متروی تهران در سه مرحله ضدعفونی می شود، هزینه های پرداختی به بهشت زهرا، افزایش هزینه های پسماند و عفونی بیمارستانهای شهر تهران از جمله مسائلی است که به امورات اجرایی روزانه شهرداری افزوده شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درآمد روزانه مترو به شدت کاهش یافته است، ابراز کرد: در شرایط عادی و روزهای پیش از شیوع کرونا، درآمد روزانه مترو از طریق فروش بلیط ۷۰۰ میلیون تومان بود که این در حقیقت یک سوم قیمتی بود که مردم باید پرداخت می کردند. شهرداری سالانه دو هزار میلیارد تومان به مترو و اتوبوسرانی یارانه بلیط پرداخت می کرد و از آنجایی که دولت سهم خود را در این باره پرداخت نمی کرد شهرداری این رقم را اختصاص می داد.

وی با اشاره به کاهش سفرهای مردم از طریق مترو و کاهش شدید درآمدهای این خط سرویس دهنده، ابراز کرد: تا پیش از بیماری کرونا درآمد مترو حدود ۷۰۰ مییلیون تومان به صورت روزانه بود که این رقم امروز به ۲۰ میلیون تومان رسیده و به شدت روند کاهشی داشته است.

دولت باید کمک به شهرداری را فراموش نکند

وی با اشاره به فشار وارد شده به شهرداری عنوان کرد: درآمدهای شهرداری به شدت کاهش یافته و مدیریت شهری فشار زیادی را متحمل می شود، به طور قطع نمی توان روند خدمات دهی به مردم را تعطیل کرد و باید هزینه‌هایی برای کمک به شهرداری تزریق شود، شهرداری نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار برای عبور از شرایط فعلی و پساکرونا است تا بتواند روند خدمات دهی همچنان ادامه دهد.

وی یادآور شد: تاکنون نیز پالس مثبتی از سوی دولت برای کمک به شهرداری و مردم برای مقابله با ویروس کرونا دیده نشده و همچنان باید انتظار کشید.

علیخانی در بخش دیگری از این گفت وگو ضمن اشاره به آمار مبتلایان به کرونا در حمل و نقل شهرداری،خواستار نگاه ویژه به این بخش شد و گفت:۳۰۰ مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا در سطح مجموعه حمل و نقل داریم که تحت مداوا قرار گرفته یا در قرنطینه هستند، میزان تلفات نیز در حمل و نقل نیز ۷ نفر فوتی است.

وی با بیان اینکه نمی توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: طرح ترافیک یکی از درآمدهای شهرداری است اما امروز سلامت مردم مهم تر از تمام موضوعات دیگر است، اگر طرح ترافیک به صورت جدی پیگیری شود مردم به حمل و نقل عمومی مراجعه می کنند و از آنجایی که تعداد واگن‌های موجود مترو کفاف افراد جامعه را نمی دهد پس به درستی نمی توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد و امکان پذیر نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: در شرایط کنونی اگر بخواهند روی طرح ترافیک پافشاری کنند می تواند موجب شلوغی حمل و نقل عمومی و شیوع کرونا در تهران شود. باید شهرداری از درآمد حداقلی طرح ترافیک صرف نظر کند و البته این تصمیم را باید شورای ترافیک بگیرد.

ستاد کرونا باید استفاده ماسک را در حمل و نقل های عمومی، عمومی و اجباری کند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: در شرایطی که نمی توان حمل و نقل و حتی کشور را تعطیل کرد، ستاد کرونا باید استفاده ماسک را در حمل و نقل های عمومی عمومی و اجباری کند و در این باره می توانند به صورت نرخ دولتی آن را در اختیار مردم قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *